OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ – GDPR
Ochrana vašeho soukromí je pro nás prioritou
Ochranu soukromí a osobních údajů považujeme za zásadní odpovědnost. S vašimi údaji nakládáme s nejvyšší pečlivostí a výhradně v souladu s platnými právními předpisy, zejména Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně osobních údajů (GDPR) a dalšími souvisejícími normami.
Transparentnost a bezpečnost vašich dat jsou pro nás klíčové. Proto vám v těchto Zásadách ochrany osobních údajů poskytujeme přehled o tom, jaké údaje shromažďujeme, jakým způsobem je zpracováváme a jak chráníme jejich důvěrnost. Naším cílem je zajistit vám nejen profesionální péči, ale také jistotu, že s vašimi osobními údaji zacházíme odpovědně a bezpečně.
Přečtěte si prosím následující informace, abyste měli přehled o zásadách, kterými se řídíme.
I. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
Společnost HELMICH FYZIOTERAPIE (dále jen „Poskytovatel“) se zavazuje chránit osobní údaje svých klientů v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně osobních údajů (GDPR) a dalšími platnými právními předpisy.
- Správce osobních údajů
- Správcem osobních údajů ve smyslu čl. 4 bod 7 GDPR je:
- HELMICH FYZIOTERAPIE
- Adresa: Masarykova 729, Kostelec nad Orlicí
- E-mail: veronika@fyziohelmich.cz
- Telefon: +420 776 263 053
- Web: https://fyziohelmich.cz
- Správce zpracovává osobní údaje klientů v souladu s těmito Zásadami.
- Správcem osobních údajů ve smyslu čl. 4 bod 7 GDPR je:
- Zásady ochrany osobních údajů
- Tento dokument stanoví pravidla pro zpracování osobních údajů klientů v rámci poskytování zdravotní péče a souvisejících služeb.
- Správce se zavazuje zpracovávat osobní údaje v souladu s platnými právními předpisy, zejména:
- Nařízením (EU) 2016/679 (GDPR)
- Zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů
- Zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách
II. ZPRACOVÁVANÉ OSOBNÍ ÚDAJE A JEJICH ÚČEL
Poskytovatel shromažďuje a zpracovává pouze nezbytné osobní údaje klientů, které jsou důležité pro diagnostiku a terapii.
- Kategorie zpracovávaných osobních údajů
Správce zpracovává následující osobní údaje klientů:
1.1 Identifikační údaje – jméno, příjmení, datum narození
1.2 Kontaktní údaje – telefonní číslo, e-mail
1.3 Zdravotní údaje – anamnestické informace o úrazech, operacích, bolestech a jiných relevantních zdravotních stavech
1.4 Historie návštěv a terapeutických postupů - Účely zpracování osobních údajů
Osobní údaje jsou zpracovávány za následujícími účely:
2.1 Poskytování zdravotních služeb – vedení zdravotní dokumentace v souladu s právními předpisy
2.2 Příprava na vstupní konzultaci a diagnostiku
2.3 Plánování a realizace terapeutických postupů - Právní základ zpracování
Osobní údaje jsou zpracovávány na základě následujících právních titulů:
3.1 Plnění smlouvy – čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR
3.2 Plnění právní povinnosti – čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR, zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách
3.3 Oprávněný zájem správce – čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR
Vaše osobní údaje nejsou využívány k marketingovým účelům ani nejsou poskytovány třetím stranám.
III. ZPŮSOB OCHRANY A UCHOVÁNÍ ÚDAJŮ
Veškeré osobní údaje jsou uchovávány v zabezpečené pacientské databázi v systému Notion, která splňuje vysoké standardy ochrany dat.
Bezpečnostní opatření zahrnují:
- Šifrování a přístupovou kontrolu – k údajům mají přístup pouze oprávněné osoby.
- Dvoufaktorové ověření (2FA) – zajištění vyšší úrovně bezpečnosti proti neoprávněnému přístupu.
- Pravidelné zálohování – ochrana dat před ztrátou.
- Omezený přístup – údaje jsou dostupné pouze pracovníkům zapojeným do poskytování zdravotní péče.
IV. DOBA UCHOVÁVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Osobní údaje jsou uchovávány po dobu nezbytně nutnou k naplnění účelu jejich zpracování, a to:
- Doba zpracování a archivace údajů
1.1 Zdravotní dokumentace – uchováváme po dobu 10 let od posledního poskytnutí zdravotní služby v souladu se zákonem č. 372/2011 Sb.
1.2 Kontaktní údaje – uchováváme pouze po dobu aktivní spolupráce, poté jsou odstraněny.
1.3 Vstupní dotazník – po přenosu do zabezpečené databáze je původní soubor bezpečně smazán. - Vymazání a anonymizace osobních údajů
Po uplynutí výše uvedených lhůt jsou osobní údaje bezpečně vymazány nebo anonymizovány.
Po uplynutí uvedených lhůt jsou osobní údaje anonymizovány nebo bezpečně smazány.
V. PŘÍJEMCI OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- Subjekty, kterým mohou být osobní údaje zpřístupněny
Přístup k osobním údajům mají pouze oprávněné osoby, které jsou povinny zachovávat mlčenlivost:
1.1 Zaměstnanci a spolupracovníci správce poskytující fyzioterapeutické služby
1.2 Poskytovatelé IT služeb zajišťující zabezpečení pacientských dat
1.3 Orgány veřejné moci a zdravotní pojišťovny (v souladu s platnými právními předpisy) - Předávání údajů mimo EU
Správce nepředává osobní údaje do třetích zemí ani mezinárodním organizacím bez vašeho výslovného souhlasu, s výjimkou zákonem stanovených případů (např. při vyžádání ze strany zdravotních pojišťoven nebo kontrolních orgánů).
VI. PRÁVA SUBJEKTŮ ÚDAJŮ
Podle GDPR máte v souvislosti se zpracováním osobních údajů následující práva:
- Vaše práva podle GDPR
V souladu s GDPR máte následující práva:
1.1 Právo na přístup k osobním údajům – čl. 15 GDPR – můžete si vyžádat informace o tom, jaké osobní údaje o vás uchováváme.
1.2 Právo na opravu nepřesných nebo neaktuálních údajů – čl. 16 GDPR – pokud jsou vaše údaje nepřesné nebo neaktuální, můžete požádat o jejich opravu.
1.3 Právo na výmaz osobních údajů („právo být zapomenut“) – čl. 17 GDPR – můžete požádat o smazání údajů, pokud již nejsou nezbytné pro účely, pro které byly shromážděny (s výjimkou povinně uchovávané zdravotní dokumentace).
1.4 Právo na omezení zpracování osobních údajů – čl. 18 GDPR – pokud se domníváte, že údaje nejsou zpracovávány v souladu se zákonem, můžete požádat o omezení jejich zpracování.
1.5 Právo na přenositelnost údajů k jinému správci – čl. 20 GDPR – můžete požádat o předání vašich údajů jinému poskytovateli zdravotní péče.
1.6 Právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů – čl. 21 GDPR - Podání stížnosti
Pokud se domníváte, že dochází k neoprávněnému zpracování vašich osobních údajů, máte právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).
VII. PODMÍNKY ZABEZPEČENÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- Správce prohlašuje, že přijal veškerá vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů.
- Správce přijal technická opatření k zabezpečení datových úložišť a úložišť osobních údajů v listinné podobě.
- Správce prohlašuje, že k osobním údajům mají přístup pouze jím pověřené osoby.
IX. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Potvrzení souhlasu při vyplnění vstupního dotazníku
1.1. Subjekt údajů (dále jen „Klient“) vyplněním a odesláním vstupního dotazníku před první návštěvou potvrzuje, že byl seznámen s těmito Zásadami ochrany osobních údajů a že jim v celém rozsahu rozumí a přijímá je.
1.2. Vyplněním a odesláním vstupního dotazníku Klient potvrzuje, že poskytuje správci osobních údajů souhlas se zpracováním osobních údajů v souladu s těmito Zásadami. - Udělení souhlasu prostřednictvím elektronického formuláře
2.1. Klient vyjadřuje svůj souhlas se zpracováním osobních údajů v rozsahu a za účelem uvedeným v těchto Zásadách ochrany osobních údajů zaškrtnutím souhlasu ve vstupním dotazníku.
2.2. Zaškrtnutím příslušného políčka v rámci elektronického formuláře Klient prohlašuje, že:
a) byl řádně seznámen s podmínkami ochrany osobních údajů,
b) rozumí rozsahu a účelu zpracování osobních údajů,
c) souhlasí se zpracováním osobních údajů v souladu s těmito Zásadami. - Možnost změny zásad ochrany osobních údajů
3.1. Správce si vyhrazuje právo kdykoli změnit nebo aktualizovat tyto Zásady ochrany osobních údajů, pokud to bude nezbytné z důvodu změny právních předpisů, změny procesů zpracování osobních údajů nebo jiných relevantních okolností.
3.2. O každé změně Zásad bude Klient informován následujícími způsoby:
a) Zveřejněním aktualizované verze Zásad na internetových stránkách správce: https://fyziohelmich.cz,
b) Zasláním oznámení o změně Zásad na e-mailovou adresu Klienta, pokud ji poskytl ve vstupním dotazníku.
3.3. Klient je povinen se seznámit s aktualizovanými podmínkami. Pokud Klient nadále využívá služby správce po zveřejnění aktualizované verze Zásad, má se za to, že s jejich změnou souhlasí.
Tyto Zásady ochrany osobních údajů jsou účinné od 1. 2. 2025.